Oplev Iguazu vandfaldene fra både den brasilianske og argentinske side

…uden at lave samme dumme fejl, som os!

Vi elsker vandfald – og vi elsker specielt områder med mange vandfald.

Så da vi begyndte planlægningen af vores rejse rundt i Brasilien, så kunne vi ikke komme udenom at vi skulle en tur ned til de imponerende Iguazu vandfald.

Men hvor mange dage skulle vi bruge dernede? Hvordan skulle vandfaldene ses? Vi ville jo gerne både se området fra den brasilianske og den argentinske side. Hvordan mon vi kom ind i Argentina og hen til vandfaldene?

Når vi rejser ønsker vi ikke at begrænse os med en gruppetur. Vi vil gerne gå i vores eget tempo og måske lige vente til vi har et frirum for de andre turister.

Det betyder nogen gange at vi kommer frem uden at have noget på plads, hvilket jeg kan gå en smule i panik over. For jeg ønsker ikke alt for meget spildtid når vi rejser, men heldigvis er Kenneth det mest rolige væsen, med mottoet ”det skal nok gå alt sammen”. Og det gør det, i de fleste tilfælde også.

Men ved indgangen til Iguazu på den argentinske side, fik vi alligevel lavet en dum brøler…

Efter at have besøgt begge sider af Iguazu vandfaldene, har vi her samlet denne lille guide til dig. Vi kommer omkring alt hvad du behøver at vide og besvarer også ovenstående spørgsmål om den sydamerikanske naturskønne perle.

Hvordan du kommer dertil, hvordan du ser begge sider og hvor du kan tage et ophold, plus andet det andet. Så du kan planlægge dit besøg ved et af verdens største vandfald uden bekymringer.

Oplev Iguazu vandfaldene

De imponerende Iguazu vandfald

Der er et berømt citat om Iguazu vandfaldene, udtalt af Eleanor Roosevelt, da hun første gang så dette sted.

“My poor Niagara,” udbrød hun. For selvom Niagara vandfaldet, der grænser imellem det østlige USA og Canada er fantastisk smukt, så er det en lilleput i forhold til hvad du kommer til at opleve her.

Med omkring 275 vandfald der vælter ned i floden fra forskellige højder og strækker sig ud over mere end 2,5 km i bredden, er Iguazu vandfaldene et af de største vandfaldssystemer i verden.

Det største og mest ikoniske du vil komme til at opleve er ”Devil´s Throat” – en hesteskoformet kløft, hvor vandet buldrer ud over kanten og falder over 80 meter. Og du kan komme helt tæt på.

På begge sider er vandfaldene omgivet af frodig regnskov, hvor du kan finde et rigt dyreliv, inklusive tukaner, en masse sommerfugle, aber og nysgerrige næsebjørne. Det hele er bare en kæmpe naturoplevelse.

Næsebjørne

Hvor ligger Iguazu vandfaldene?

Iguazu vandfaldene ligger i den sydlige del af Brasilien, hvor det grænser op til den nordøstlige del af Argentina.

Med 80 % af vandfaldene på den argentinske side og kun 20% på den brasilianske, så giver begge sider en fantastisk oplevelse af stedet. De fleste, der besøger vandfaldene, ser dem fra begge sider, da de hver især tilbyder forskellige perspektiver og udsigter.

Selvom Iguazu vandfaldene ikke strækker sig helt ind i Paraguay, så er de kun et par kilometer fra grænsen. Og du kan også komme op og se stedet The Triple Frontier, hvor Brasilien, Argentina og Paraguay mødes.

Desværre kan du ikke stå med et ben (og en hånd) i hvert land, da det er Iguazu floden der deler landene.

Kort over Iguazu

Hvordan kommer man til Iguazu?

Da vi rejser rundt i Brasilien, tager vi i denne post udgangspunkt i en rejse til den brasilianske side, med et besøg på den argentinske side.

Men er du på rundrejse til forskellige lande i Sydamerika, så er Iguazu et nemt sted at skifte land, da der ligger en lufthavn på begge sider af grænsen. Med kun 10 km imellem.

Den brasilianske lufthavn hedder Foz do Iguaçu/Cataratas International Airport (IGU) og den argentinske lufthavn hedder Cataratas del Iguazú International Airport (IGR)

På den brasilianske side har du direkte flyvninger fra de store byer, som Rio de Janeiro og de tre lufthavne i Sao Paulo.

Det var også hvad vi gjorde – en direkte flyvning fra Sao Paulo (Campino lufthavn) med flyselskabet AZUL og med en flyvning på kun 1,5 time.

Vi ankom dog lidt sent, så vi tog direkte til hotellet (med vores shuttle der var inkluderet), fik lidt sen aftensmad og glædede os til at besøge vandfaldene dagen efter.

Forfølger solnedgangen
Fænomen på vores flyvetur - vi følger solnedgangen, mens natten falder på bag os.

Sådan besøgte vi vandfaldene på den brasilianske side

Overalt i Brasilien er Uber meget udbredt, så det benyttede vi os af. Vores Uber-chauffør kom lynhurtigt og 15 min senere var vi fremme ved indgangen.

Ved ankomst blev vi shanghai´et af en sælgertype og vi forsøgte at tage lidt afstand, men han ville egentlig bare hjælpe os med at købe billetter og vise os hvor vi kunne købe ekstra ture. (Måske han fik noget kommission)

Anyway – han smuttede igen og fik fat i nogle andre.

Det er kun et vis antal billetter tilgængelige i hver halve time, så stedet ikke bliver for overfyldt på visse tidspunkter af dagen.

Men det betød, at selvom vi var der inden 9.30, så fik vi et timeslot til kl. 10.

Der var ikke så meget at lave dér ved indgangen, så vi gik bare og ventede.

Note: Vi undersøgte også at købe billetter på deres officielle hjemmeside, men efter at kæmpe os igennem deres KUN portugisiske side, så ville de ved købet, vide hvilket land vi er fra. Der kunne vi kun vælge imellem fem lande i Sydamerika – så det måtte vi springe over igen.

Vi besøger Iguazu vandfaldene i Brasilien

Med bus igennem nationalparken

Lidt i 10 fik vi lov til at komme ind i køen, der ventede på bussen. Men de kører med 5-10 minutters mellemrum, så der kom vi hurtigt igennem.

Turen med de fine dyreprintede dobbeltdækkerbusser kører igennem nationalparken på omkring 20 min. Og der er mulighed for at se lidt dyreliv på vejen.

Der er to stop på ruten – ved Macuco aktiviteterne og ved starten af stien – inden den rammer endestationen.

Vi stod af ved andet stop, der hvor stien starter.

Med bus igennem nationalparken

En WAUW-følelse der ikke kan beskrives

Lige som vi stiger af bussen kan vi næsten dufte vandfaldene, vi kan i hvert fald høre dem og deres buldrende evighed.

Og i løbet af et splitsekund ser vi vores første glimt af Iguazu vandfaldene – og vi vil gerne indrømme, at vi begge stoppede og fik en overraskende wauw-følelse.

Vi fulgte den 1,5 km ”korte” sti langs floden, hvor vi hele tiden havde forskellige udsigter til vandfaldene på den argentiske side. Den ene udsigt mere flot, end den anden.

Rejsekompasset i Brasilien
Vores første view til vandfaldene
Iguazu vandfaldene er imponerende
Imponerende udsigter hele tiden!

Til sidst endte vi ved hovedattraktionen, den imponerende kløft der har skåret sig ind som en hestesko og bliver kaldt ”Devil´s Throat”.

For at få den bedste udsigt til ”Devil´s Throat” måtte vi bevæge os ud på gangbroen sammen med et par hundrede andre og mase os lidt frem, for at få et godt billede. For selvfølgelig skal folk ringe til deres kære her og løfte telefonen i alle retninger, for at imponere med hvor de står.

Men masseturistattraktion eller ej, det her sted er for vildt.

Devils Throat ved Iguazu vandfaldene
Udsigten er god, men med en dobbelt-regnbue blev udsigten lige dobbelt så god

Efter vi ikke kunne klemme mere wauw ud af vandfaldene, så kunne vi ved enden af gangbroen tage elevatoren op til gadeplan.

Eller det vil sige, vi skippede elevatoren fordi der var virkelig lang kø og gik istedet op af trapperne. Som iøvrigt gav os mulighed for at få et øjeblik alene med udsigten. Der var ikke mange der tog trapperne.

Elevator ved de smukke vandfald i Brasilien
Næsten alene ved Iguazu vandfaldene

Info til den brasilianske side:

Pris: Det koster 100 BRL pp ~ ca. 123 DKK pp for basispakken (bus og sti ved vandfaldene) (2024)
Tid: Vi tilbragte ialt 5 timer ved parken inkl. ventetid ved busser ved både frem og tilbageturen, vandretur på sti med en masse fotostop, frokost-hygge og busturen frem og tilbage.
Uber fra hotellet: 19 BRL ~ca. 24 DKK (kan variere)
Taxi tilbage til hotel: 35 BRL ~44 DKK (kan variere)

Skæbnen ville hjælpe os til Argentina…

På gadeplan kommer du op til busserne og et par madsteder.

Hvis du er super sulten så, kan Restaurante Porte Canoas tilbyde en buffet for 139 BRL pp ~ 169 DKK pp (2024) uden drikkevarer.

Så sultne var vi slet ikke, så vi bestilte en lille dele-pizza og fik et par sodas til 100 DKK i alt istedet.

Derefter shoppede vi lidt souvenirs og gik ud i køen til bussen, som skulle køre os tilbage.

Da vi kom ud af parken og skulle have en Uber tilbage til hotellet, var de virkelig dyre og ville tage en evighed om at komme. Det kan de godt blive – det handler om udbud og efterspørgsel på app´en.

Så vi spurgte en taxichauffør (der alligevel bare holdte) til en pris og til vores store overraskelse var han over 10 DKK billigere end Uber!
Det har vi godt nok aldrig oplevet før.

Men han kørte os til hotellet og vi fik en snak om Iguazu og om hvor smukt det er (på engelsk, som er meget sjældent i Brasilien)

Han spurgte os om han skulle køre os til den argentinske side dagen efter. Først var vi lidt skeptiske. En taxitur derover, kunne vi det? Ville det ikke blive alt for dyrt?

Men, vi fik en pris på 350 BRL og hans visitkort.

I hotellets tur-skranke spurgte vi også til en pris – og da vi regnede det på det, så kunne vi konkludere at det ville være billigere med vores nye taxi-ven, Arlindo.

Og bonus for os var, at vi ikke skulle tilhøre en gruppe.

Iguazu vandfaldene - en kæmpe oplevelse

Vi krydser grænsen fra Brasilien ind i Argentina

Om aftenen kontaktede vi vores taxi-ven og aftalte at han skulle hente os på hotellet kl. 7.30.

Han var der sharp!

Vi var spændte på hvordan grænseovergangen ville blive. For fyren i tur-skranken fik sat lidt frygt i os – at kun shuttlevans med godkendte turoperatører kom hurtigt igennem paskontrollen. Resten måtte vente i en lang kø.

Nøj, hvor var det en stor fed løgn.

Arlindo, vores taxi-ven, havde kørt den tur over grænsen hundrede gange. Da han hentede os, bad han om vores pas og han noterede vores navn, pasnumre m.m på en slags grænseseddel.

Ved ankomst til grænsen var der kun et par biler foran, men det gik hurtigt. Arlindo kørte op, afleverede sedlen sammen med vores pas og hans eget ID, grænsedamen kiggede lige ind i bilen, vi hilste og det var det.

Uden et stempel i passet – fordi vi havde en aftale om at returnere til Brasilien samme dag – var vi nu i Argentina.

Med taxi over grænsen til Argentina
Arlindo gør papirer klar til grænsen
Grænsen mellem Brasilien og Argentina
Et smutbesøg til Argentina

Panik og angstanfald over vores egen dumhed

Det tog os lige omkring en time at komme fra vores hotel i Brasilien til indgangen til Iguazu Nationalpark på den argentinske side.

Vi aftalte med Arlindo at han skulle komme og hente os kl. 15 og vi gik i køen til at købe billet – med kun 2-3 personer foran. Vi var kommet som nogle af de første, lækkert.

Lige indtil… vores VISA-kort blev afvist!

Vi gik lidt i panik, for pludselig fandt vi ud af at det var det eneste kort vi havde med. Jeg havde skiftet taske og havde ikke fået vores rejsepung med, hvori vi har flere kort.

Damen i skranken henviste os til ATM om hjørnet. Den drillede os og vi fik kun lidt over halvdelen af det beløb ud som vi skulle bruge. Og så var den tom!

Indgang til Iguazu vandfaldene på den argentinske side
Vi kan anbefale at komme tidlig... og naturligvis ikke gøre som os 😉

Nu stod vi dér med penge nok til én af os, hvad skulle vi gøre? Flere og flere folk og grupper kom til.

Angstanfaldet kom snigende og vi var omkring alle mulige scenarier, om hvad vi skulle gøre.

Vi prøvede at kontakte Arlindo, som skrev tilbage efter 20 min at han allerede var ovre grænsen igen, men han ville vende om og komme med nogle penge til os.

Vi holdte ham lidt hen, for vi havde i mellemtiden stillet os i en anden kø, for at se om kortet på magisk vis gik igennem, men nej.

Men efter at have afvist skrankedamens udpegning af ATM, så foreslog hun at hvis vi havde Brasilien-penge, så kunne vi få dem vekslet i souvenirbutikken.

Yes, vi fandt en løsning!

Godt nok med de penge som Arlindo skulle have og til en lidt dyr vekselkurs. Men vi fik endelig penge nok til at betale indgangen med kontanter og heldigvis havde vi flere brasilianske penge hjemme på hotellet, til at betale Arlindo.

En dyr lærestreg, vi bare måtte sluge.

Så note til dig: Medbring flere kreditkort og gerne et rigtig kort med kredit. De bruger kun magnetstriben ved indgangen. Der var ingen problemer med at bruge vores kort til mad og snacks inde i parken.
Der ligger ingen ATM på vejen fra Brasilien, så der kan ikke hæves argentiske penge nogen steder. Kun ved indgangen, men den kan du ikke sætte din lid til. Og vi var faktisk ikke alene, en del andre turister havde samme udfordringer.

Eventyr ved Iguazu vandfaldene på den argentinske side kunne endelig starte

Efter en time i panik, havde vi penge nok og vi kunne endelig komme ind i parken.

Her på den argentinske side er der et lille hyggeligt tog der kører med tre stop på ruten. Ved ”Devil´s Throat”, ved Cataratas Station og ved hovedindgangen “Estation Central”.

Turen med toget er gratis, men du skal bruge en billet for at vide hvad tid dit tog afgår og hvilken sektion du skal sidde i.

Nu kom vi lidt senere ind end vi lige havde forventet og vi mødte samme princip med toget her (som bussen i går). Så vi måtte igen lige vente 40 min, inden vi kunne komme op til vandfaldene.

Vi tog først turen hele vejen op til ”Devil´s Throat”. Efter en togtur på omkring 30 min er du fremme og så er det bare at følge gangbroen over vandet i lidt over en kilometer.

Med tog op til Iguaza vandfaldene
Gangbro ud til Devils Throat

Kom helt tæt på naturens kræfter

Det er vilde kræfter der er på spil her. At stå for enden af gangbroen, der hænger en smule ud over ”Devil´s Throat” giver sus i maven – og også lidt vådt tøj.

Vi er meget tættere på vandfaldene her end igår på den brasilianske side – sikke en fantastisk oplevelse!

Helt tæt på Iguazu vandfaldene
Helt tæt på!

Fra ”Devil´s Throat” tager vi toget tilbage til Cataratas stoppet. Herfra er det muligt at gå af de to vandrestier UPPER CIRCUIT og LOWER CIRCUIT.

Hvis du har tid, så vil vi anbefale at tage begge stier. De byder hver især på fantastiske udsigter af vandfaldene, men på hver deres måde.

På UPPER CIRCUIT kommer du ud og går ovenpå vandfaldene og får nogle andre perspektiver end man normalt gør ved vandfald. Og det er bestemt en mærkelig følelse at gå med buldrende vandfald under sig – du fornemmer virkelig naturens kræfter helt tæt på.

Vi besøger vandfald i Argentina
Iguazu vandfaldene i Argentina

LOWER CIRCUIT byder derimod på lidt mere jungle, men med nogle af de bedste udsigter af Iguazu vandfaldene. Du går af stier lidt inde i nationalparken, hvor også du kommer forbi andre vandfald, der også er en del af hele Iguazu-systemet.

Disse to vandrestier udgør tilsammen omkring 3 km og er nemme gangstier, kun med et par få trin hist og pist.

Naturskønne vandfald
Iguazu vandfaldene omgivet af jungle

Turen tilbage til Brasilien

Efter vores to vandreture satte vi os og fik lidt mad inden vi skulle ud og mødes med Arlindo.

Vi besluttede at gå den sidste tur fra Cataratas stoppet til hovedindgangen, da vi så den enorme kø til toget. Stien tilbage er kun på 600 meter og faktisk var vi overrasket over hvor få der tog turen, i stedet for at stå og mase sig igennem køen.

Vi havde aftalt med Arlindo at rykke vores pick-up til 15.30 – og han var der igen lige til tiden.

Vi kan ikke anbefale ham nok!

Vores tur tilbage over grænsen gled også helt uden problemer – han havde sin egen taxi-bane, så vi kom lige igennem helt uden kø. Vi skulle blot betale en lille toldafgift og så var alt godt.

Info til den argentinske side:

Pris: Det koster 35.000 ARS pp ~ ca. 145 DKK pp for basispakken (tog og vandrestier i parken) (2024)
Tid: Vi tilbragte ialt 6 timer i parken inkl. ventetid ved tog, vandreture på stier med en masse fotostop og et hurtigt frokoststop (eksklusiv vores time i panik)
Kørsel: Ca. en times tid både frem og tilbage til Brasilien

Pris til Arlindo: Vi aftalte en totalpris på 350 BRL ~ ca. 428 DKK (2024)
Grænsetold tilbage til Brasilien: 10 BRL pp ~ ca. 13 DKK pp (2024)

HER HAR DU VISITKORT TIL VORES GODE TAXI-VEN, ARLINDO

Vi har fået OK til at dele dette!
Du skal have WhatsApp for at skrive til ham. Scan hans QR kode og der kommer allerede en pre-defineret tekst op – og så kan du bare skrive til ham og aftale din tur til den argentiske side. Eller hvad du nu vil bruge ham til.

Taxi-ven i Brasilien
Taxi til Iguazu vandfaldene

Hvor er bedst at bo omkring Iguazu vandfaldene

Vi har delt denne sektion op i to, da du selvfølgelig har mulighed for at bo både i Brasilien og Argentina.

De øverste hoteller i begge sektioner er de allerbedste steder at bo i begge lande, hvis du har pengene til det.
Det er de eneste hoteller som ligger inde i nationalparkerne og giver mulighed for at få nogle helt fantastisk oplevelser og udsigter!

Alle nedenstående hoteller er 5*, så der verdensklasse service at finde på dem alle. Du kan dog slå halvdelen, hvis ikke en tredjedel af prisen fra øverste hotel, ved at kigge på alternativerne.

Også de alternative ophold ligger rigtig godt i forhold til at opleve Iguazu vandfaldene og alt omkring dem.

Links i disse bokse er reklamelinks*

Bedste hoteller i Brasilien:

Hotel Belmond das Cataratas* – Eneste hotel i nationalparken i Brasilien. 5* luksus med mulighed for at reservere et værelse med formidabel udsigt over vandfaldene, derudover har du også særlige fordele i parken efter lukketid. Inkl. lufthavnstransfer.

Sanma Hotel* – et meget billigere, men godt alternativ. Kun 400 meter fra indgangen til parken ligger dette 5* hotel med mulighed for en vandretur i deres egen regnskov eller du kan tilkøbe SPA og message efter en god dag ved vandfaldene.

Wish Foz do Iguacu* – også et meget billigere alternativ. Dette 5* hotel byder også på luksus, vandreture i egen regnskov og en tur i hotellets hot tub efter en god dag.

Bedste hoteller i Argentina:

Gran Melia Iguazu* –  Eneste hotel i nationalparken på den argentinske side. Med 5* luksus kan du få service i verdensklasse uanset om du booker dit værelse med store lækre balkoner med jungle- eller vandfaldsudsigt. Inkl. lufthavnstransfer.

Overo Lodge & Selva* – billigere 5* hyggeligt hotel lige udenfor nationalparken og i deres lækre indrettede villas er der plads til hele familien. Derudover så er der mulighed for at leje cykler eller tage vandreture i området. Inkl. lufthavnstransfer.

Mercure Iguazu Hotel Iru* – billigere 5* luksus beliggende inde i junglen. Alle værelse har balkon med udsigt til jungle og dyrelivet, samt har lækre store badeværelser. Inkl. lufthavnstransfer.

Udsigt til vandfald i Brasilien
En udsigt til disse vandfald, ville ikke være dårlig

Er det muligt at tage begge parker på én dag?

Hvis du er i tidsnød og kun kan afsætte en hel dag til at opleve Iguazu vandfaldene, så vil vi i den grad anbefale at tage dem begge. Det kan sagtens lade sig gøre.

De to sider er så forskellige, så vi vil ikke fremhæve den ene frem for den anden. Du vil få fantastiske øjeblikke på begge sider.

Book endelig turen på forhånd, så er du er sikker på at du får nået at se det hele på den ene dag (vær obs på at indgangene ikke er inkluderet)

(reklamelink)

Powered by GetYourGuide

Er der andre muligheder for at se Iguazu vandfaldene?

Det er der helt bestemt!

Du kan vælge at se de flotte vandfald fra luften eller komme helt ind under med båd.

Med helikopter: Det vil helt bestemt være en oplevelse at komme op og se de imponerende vandfald fra oven. I 10-12 min flyver du over de imponerende vandfald og får nogle helt unikke oplevelser af vandfaldet.
Vi tænkte dog at budgettet ikke lige var til det denne gang, så det må vi helt bestemt have til gode.

Vi vil anbefale at booke din helikoptertur på forhånd, så er du sikret på at få plads, den dag du kan.

Med båd: Denne løsning kan du tage fra begge sider. På den brasilianske side, skal du booke din tur ved MACUCO Safari som ligger når du går igennem ”hallen” til busserne, så ligger de inde til højre. Og så skal du stå af ved deres stop med bussen.

På den argentiske side, skal du købe billet hos Gran Aventura, som også har en skranke ved hovedindgangen. Lige indenfor indgangen går du til venstre, hvorfra du bliver kørt til vandet.
Hvis du ikke fik købt billet ved hovedindgangen, så har Gran Aventura også stande ved de to andre togstop inde i parken. Men du kan selvfølgelig ikke regne med at der er ledige pladser på ønsket tidspunkt, hvis du booker dem senere.

Du kan også gøre det nemt og uden at stå i kø – tag et kig på nedenstående arrangeret ture. Den sidste tur er alle udflugter inkluderet på den brasilianske side – helikopter, bådtur, tid i parken (ikke indgang) og endda en tur til nedenstående fuglepark.

(reklamelink)

Hvis du har tid til overs…

…enten på din flyvedag fra Iguazu eller evt. på dagen for dit besøg ved vandfaldene på den brasilianske side, så kan vi anbefale Parque das Aves.

Det er en lille hyggelig fuglepark der ligger overfor helikopterpladsen, kun et stenkast fra indgangen til de brasilianske vandfald.

Vi tilbragte et par timer derinde inden vi skulle nå vores fly videre ud på vores brasilianske eventyr.

Parken har omkring 130 forskellige fuglearter og i alt omkring 1300 fugle i mindre og større volierer. Det var specielt hyggeligt at komme tæt på de små snaksaglige parakitter og sætte sig inde i ara-området og bare observere alle de smukke fugle. Parken havde dem alle inkl. den store blå hyacint-ara, som er den største papegøjeart.

Over 50% af fuglene i parken er reddet fra at være kæledyr, handlet som kæledyr eller andet grimt.

Også sommerfuglehaven er virkelig hyggelig. Her kan du slå dig ned i de bløde stole og nyde kolibrier og sommerfugle summe omkring – og måske snuppe en lille powernap.

Info:

Pris: Det koster 80 BRL pp ~ ca. 100 DKK pp  (2024)
Tid: Vi tilbragte ialt 4 timer i fugleparken. Men det var kun fordi vi ventede på fodringen af ara´erne og tog det MEGET afslappet ved vores frokoststop i parken. Vi havde tid nok til at nå vores fly videre.
Kørsel: Tog bare en Uber frem og tilbage.

Tukan i Brasilien
Araer i fugleparken ved Iguazu

Kom med på eventyr!

Tilmeld dig vores rejseunivers, hvor vi skriver om rejser, oplevelser, udfordringer på rejser og mange andre spændende rejserelateret ting.
Vi rejser ud 2-3 gange om året i et par måneder til forskellige steder i verden.
Så kom med ud på eventyr!

Vi håber at denne lille guide til Iguazu vandfaldene, kan hjælpe dig med at få en fantastisk og helt uforglemmelig oplevelse i Brasilien.
Hvis du har spørgsmål til Iguazu, Brasilien eller blot finder denne post hjælpsom, så skriv endelig en kommentar nedenfor – vi vil rigtig gerne høre fra dig.

Del gerne denne post på din:

Find flere posts om naturskønne Brasilien her: